جلسه هم انديشي سازمان نظام مهندسي معدن هرمزگان با مديركل محترم اداره استاندارد جناب اقاي مهندس باقرزاده

جلسه هم انديشي سازمان نظام مهندسي معدن هرمزگان با مديركل محترم اداره استاندارد جناب اقاي مهندس باقرزاده

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد هرمزگان مهندس عیسی باقرزاده همایی مدیر کل استاندارد ساعت 9 صبح مورخ 20/06/97 پذیرای جناب آقای مهندس مقیمی ریاست سازمان نظام و مهندسی معدن هرمزگان بودند.
در ابتدا مهندس مقیمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سازمان نظام ومهندسی معدن افزودند:
هم اکنون 920 نفر شامل مهندسین معدن،زمین شناسی ونقشه برداری و مهندسی متالوژی و... عضو نظام و مهندسی معدن استان هستند که از این تعداد 190 نفر تعیین صلاحیت شده اند و دارای پروانه اشتغال هستند.
وی خاطر نشان شد یکی از مهمترین اقدامات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان ارزیابی امنیت معادن است که برای این مهم استفاده از مسئول فنی در همه معادن ضروری است، معادنی که دارای مسئول فنی نیستند، در صورت بروز هرگونه حوادث مسئولیت به عهده بهره برداراست.
مقیمی ابراز کرد استفاده از ظرفیت های معدنی استان هرمزگان می تواند منجربه رونق تولید و اشتغال در استان شود و از آنجایی که معادن از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود و ارز افزوده ایجاد شده در این بخش می تواند در شرایط کنونی کشور کمک کننده باشد.
درادامه مهندس باقرزاده مدیرکل استاندارد هرمزگان ضمن عرض خیر مقدم به حضورمهندس مقیمی، ابرازامیدواری کردند با توجه به پتانسیل ها وظرفیت های موجود دراستان بتوانند با هم فکری و بهره گیری از نیروهای متخصص وهمچنین ایجاد تفاهم نامه ای فی ما بین با سازوکاری مشخص با سازمان نظام و مهندسی معدن تبادل اطلاعات صورت گیرد وبتوانند از توان این سازمان در حوزه استاندارد استفاده کنند تا گام مثبتی در این مسیر بردارند و نقاط مشترک بسیار خوبی داشته باشند.
باقرزاده ابراز کرد:در بخش مدیران کنترل کیفیت ما انجمن مدیران کیفیت را داریم و در این حوزه نیاز به رایزنی است.
وی افزود: در بحث نظام مهندسی معدن در حوزه استاندارد کارهای بسیار گسترده ای می شود انجام داد و ابراز امیدواری کردند تا بتوانند در زمینه بازرسی فنی از معادن و واحد های بتن وهمچنین در زمینه آموزش وحوزه تدوین استاندارد های ملی به سبب تخصص و رشته های گوناگونی که نظام مهندسی معدن دارا است بتوانند استفاده کنند.
مهندس باقرزاده همایی در بخش دیگری ازسخنان خود خاطر نشان شدند: در بحث آموزش برای مدیران کنترل کیفیت شن وماسه می شود دوره هایی تعریف شود مربوط به ماشین آلات معادن، آب و... وهمچنین برای دوره های بازآموزی و کارشناسی استاندارد از نظام مهندسی معدن استفاده کنیم.

 

 

 

 

خدمات رفاهی

اخبار معدنی کشور

پل های ارتباطی

نشانی: بندرعباس،بلوار رسالت شمالی - مابین چهارراه پردیس و چهارراه گفتگوی تمدن ها - ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان

تلفن:33734744-076

فکس:33734743-07

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کدپستی: 7919784895

دانلود قانون نظام مهندسی معدن و آیین نامه اجرائی آن

دانلود قانون معادن