رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان در مصاحبه با روزنامه صبح ساحل :ارتقای ایمنی معادن استان در گروی تامين تجهيزات است

ارتقای ایمنی معادن استان در گروی تامين تجهيزات است

رئیس نظام مهندسی معدن هرمزگان گفت: چالش بزرگ معدنکاران هرمزگان گرانی قطعات مورد نیاز ماشین‌آلات معدنی است.

محمد مقیمی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با تشریح مشکلات پیش روی معادن و صنایع معدنی این استان، نوسانات بازار ارز و گرانی قطعات مورد نیاز ماشین‌آلات معدنی را از مهمترین مشکلات معادن استان دانست.

به گزارش جنوب ایران، محمد مقیمی در خصوص مشکلات پیش روی معادن و صنایع معدنی استان هرمزگان اظهار کرد: اگرچه اکثر معادن سطح استان در مقیاس متوسط و کوچک هستند اما در تامین ماشین آلات سنگین با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند. به عبارت دیگر تامین، حفظ و نگهداری ماشین‌آلات سنگین، بزرگترین چالش حال حاضر معادن استان هرمزگان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان افزود: در حال حاضر معدنکاران علاوه بر چالش گرانی قطعات مورد نیاز ماشین آلات معدنی، با مشکل نحوه پرداخت هزینه‌ها نیز مواجه شدهاند که لزوما باید به صورت نقدی این هزینه ها پرداخت شود. دلیل این موضوع نیز نوسان قیمت دلار و التهابات موجود در بازار است که تاثیر فراوانی بر روی معادن و صنایع معدنی کل کشور داشته است.

مقیمی با اشاره به تاثیر مستقیم صنعت ساخت و ساز بر صنایع معدنی بیان کرد: کاهش ساخت و ساز در بخش مسکن به صورت مستقیم بر روی معادن و صنایع معدنی تاثیر گذاشته و بازار برخی از معادن همچون  معادن شن و ماسه را رکود کرده است

وی ادامه داد: معادن استان علاوه بر اینها با چالش‎های دیگری همچون وجود معارضان محلی و بدهی‌های بانکی و بدهی های حقوق دولتی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

محمد مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای معدنی عملا قادر به افزایش قیمت محصولات خود به موازات افزایش هزینه ها نخواهند بود. همچنین توانایی افزایش دستمزد و حقوق کارکنان را نیز نخواهند داشت و نمیتوانند طرح های توسعه ای خود را دنبال کنند.

به اعتقاد رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان، سیاستگذاران و دست اندرکاران بخش معدن می‌توانند با هم اندیشی و ارائه پیشنهادهای کارشناسی شده به مدیریت بازارکمک کنند.

 

خدمات رفاهی

اخبار معدنی کشور

پل های ارتباطی

نشانی: بندرعباس،بلوار رسالت شمالی - مابین چهارراه پردیس و چهارراه گفتگوی تمدن ها - ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان

تلفن:33734744-076

فکس:33734743-07

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کدپستی: 7919784895

دانلود قانون نظام مهندسی معدن و آیین نامه اجرائی آن

دانلود قانون معادن