رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان در گفت و گو با صبح ساحل : معادن هرمزگان برای صادرات نیازمند حمایت مسوولان هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان در گفت و گو با صبح ساحل : معادن هرمزگان برای صادرات نیازمند حمایت مسوولان هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان گفت: نوسانات بازار ارز و گرانی قطعات مورد نیاز ماشین‌آلات معدنی  از مهمترین مشکلات معادن استان است.
محمد مقیمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارصبح ساحل  خصوص مشکلات پیش روی معادن و صنایع معدنی استان هرمزگان اظهار کرد: اگرچه اکثر معادن سطح استان در مقیاس متوسط و کوچک هستند اما در تامین ماشین آلات سنگین با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند. به عبارت دیگر تامین، حفظ و نگهداری ماشین‌آلات سنگین، بزرگترین چالش حال حاضر معادن استان هرمزگان است.
وی افزود: در حال حاضر معدنکاران علاوه بر چالش گرانی قطعات مورد نیاز ماشین آلات معدنی، با مشکل نحوه پرداخت هزینه‌ها نیز مواجه شده اند که لزوما باید به صورت نقدی این هزینه ها پرداخت شود. دلیل این موضوع نیز نوسان قیمت ارز و التهابات موجود در بازار است که تاثیر فراوانی بر روی معادن و صنایع معدنی کل کشور داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان  گفت: کاهش ساخت و ساز در بخش مسکن به صورت مستقیم بر روی معادن و صنایع معدنی تاثیر گذاشته و بازار برخی از معادن همچون  معادن شن و ماسه را راکد کرده است.
مقیمی تصریح کرد: معادن استان علاوه بر اینها با چالش‎های دیگری همچون وجود معارضان محلی و بدهی‌های بانکی و بدهی های حقوق دولتی نیز دست و پنجه نرم می کنند.
مقیمی اظهارداشت : در حال حاضر واحدهای معدنی عملا قادر به افزایش قیمت محصولات خود به موازات افزایش هزینه ها نخواهند بود. همچنین توانایی افزایش دستمزد و حقوق کارکنان را نیز نخواهند داشت و نمیتوانند طرح های توسعه ای خود را دنبال کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان در ادامه به  مشکلات معادن استان برای صادرات اشاره کردو گفت : افزایش بی رویه هزینه های بندری ، افزایش چند برابری هزینه های حمل دریایی ، عدم وجود زیر ساخت های لازم جهت صادرات مواد معدنی و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده و کاهش توان رقابت در بازار بین المللی ، افزایش هزینه خدمات ،قطعات و مواد اولیه و در نتیجه افزایش هزینه تولید مواد معدنی ، عدم امکان استفاده از سیستم های مالی رایج جهت برگشت ارز حاصل از صادرات ، کمبود نقدینگی و توان مالی تولید کنندگان به دلیل افزایش هزینه های جاری و عدم از سوی بانک ها و موسسات مالی ، نوسان قیمت ارز و التهابات موجود در بازاراز جمله مشکلات معادن استان برای صادرات به شمارمی رود. وی خواستار حمایت مسوولان از معادن استان برای رفع مشکلات صادرات شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان در ادامه به  برنامه های نظام مهندسی معدن در سال رونق تولید اشاره کرد و اظهارداشت : برگزاری دوره های آموزشی به صورت رایگان با مشارکت سازمان ایمیدرو، بررسی کلیه طرح های اکتشاف ،فنی و ایمنی مجوز برداشت و بهره برداری استان توسط سازمان نظام مهندسی معدن صورت می پذیرد.وی  بازرسی فنی از 51  معدن استان را از دیگر اقدامات سال جاری این سازمان عنوان کرد.
محمد مقیمی رئیس نظام مهندسی معدن هرمزگان در پایان گفت : از نظر ارزش افزوده بخش معدن دارای مزیت های بالاتری نسبت به بخش های تجاری، مسکن و بسیاری از صنایع است.
گفتنی است ، سازمان نظام مهندسی معدن استان دارای 710 نفر عضو در  رشته های اصلی معدن، زمین شناسی ،نقشه برداری و متالوژی می باشد که از این تعداد 191  نفر دارای پروانه اشتغال به کار حرفه ای از وزارت صنعت معدن تجارت هستند.استان هرمزگان ۳۹۴ معدن دارد .

خدمات رفاهی

اخبار معدنی کشور

پل های ارتباطی

نشانی: بندرعباس،بلوار رسالت شمالی - مابین چهارراه پردیس و چهارراه گفتگوی تمدن ها - ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان

تلفن:33734744-076

فکس:33734743-07

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کدپستی: 7919784895

دانلود قانون نظام مهندسی معدن و آیین نامه اجرائی آن

دانلود قانون معادن